יום שני, 16 ביוני 2008

"תיבת-נגינה" בתיאטרון

במסגרת פתיחת הפסטיבל הבינלאומי ה-17 לתיאטרון בובות בירושלים, יציג תיאטרון ההנפשה מפוזנן את המחזה החדש שלו "תיבת-נגינה".

המחזה נכתב על בסיס הסיפור הליטאי של נייולה אינדריונייטה (Nijolė Indriūnaitė). עולם של חפצים שנוצר והונפש על ידי השחקנים והוא, ממבט ראשון, חפצים ישנים שאינם בשימוש כיום: שעון וטלפון של פעם, מטחנת קפה, מכונת תפירה, מכונת כתיבה ותיבת-נגינה. בעולם זה, לכל דבר, אפילו הקטן ביותר: פטישון, גלילון וקפיץ קטן, יש מקום, הסטוריה ואופי משלו. התפאורה קסומה, נוסטלגית, והמחזה מלווה בשירים מלודיים, שמהווים אף הם מיתרונותיו של המחזה החדש ביותר של תיאטרון ההנפשה.

(...) הסיפור פשוט: לאמא (דנוטה ריי – Danuta Rej) ולאבא (ארתור רומנסקי – Artur Romański) אין פנאי לבנם הקטן (מרצל גורניצקי – Marcel Górnicki) ולעצמם, כמו פעם. החיים שלהם עמוסים בעבודה. אמא כל הזמן תופרת ואבא כל הזמן כותב. הם מסתכלים על המכונות שלהם יותר מאשר על הילד. והם כל הזמן מתווכחים. הדבר היחידי שמסוגל לחבר ביניהם הוא מוסיקה – צלילי תיבת-נגינה קטנה שפעם נשמעו בבית. האם כושר-ההמצאה של הילד הקטן יוכל לתקן את המנגנון המקולקל?
תיאטרון האנימציה

מילים נשמעות על הבמה לעתים רחוקות. הכל הולבש כאן בסימנים תיאטרליים, הנפשת חפצים ונוסחה תיאטרלית דמויית קברט. סגנון המחזה מזכיר סגנון של מוסיקה-פנטומימה כמו בורלסקה קולנועית משנות ה-20 ומציעה לילדים, או שמא קודם כל למבוגרים, משחק תיאטרלי מעולה עם מסר לא מיידי. למבוגרים הוא לכאורה הצורה התיאטלית עצמה ולילדים, מעין שיעור על הלשון התיאטרלית, שמחייב אותם להבין את המשמעות של כל סצינה ותמונה.
אולגיירד בלאז'ביץ', "גלוס ויילקופולסקי"

"תיבת-נגינה" מזכיר (...) סרט אילם בצבע חום-אדמדם. המחזה מתבסס בעיקר על מוסיקה, ריקוד ושירים ומציע לצופים, קטנים כגדולים, משחק מעולה עם מסר עדכני. זהו מחזה שבוצע בצורה מעולה, מחושב עד הפרט האחרון.
מלגוז'אטה קרוצ'ינסקה, "נובה טריבונה אופולסקה"

"תיבת-נגינה":
בימוי, עיבוד לבמה, טקסט לשירים: יאנוש ריל-כריסטיינובסקי (Janusz Ryl-Krystianowski)
תרגום: אליציה ריבלקו (Alicja Rybako)
תפאורה: יוליה סקורטובה (Julia Skuratowa)
מוסיקה: רוברט לוצ'אק (Robert Łuczak)
כוריאוגרפיה: ולדיסלאב יאניצקי (Władysław Janicki)
עוזר במאי: ארתור רומנסקי

שחקנים: דנוטה ריי, אלז'בייטה ונגז'ין (Elżbieta Węgrzyn), סילביה זייקובסקה (Sylwia Zajkowska), ארתור רומנסקי, מרצל גורניצקי, מרצ'ין ריל-כריסטיינובסקי

הצגת בכורה בפולין: 29.10.2006

תאריכים ומקומות:

11.08 ב-21:30
12.08 ב-21:30
תיאטרון החאן, ירושלים, ככר דוד רמז 2
02-6718281

13.08 ב-21:00
המעבדה, ירושלים, דרך חברון 28
02-6292001

מארגנים: מכון אדם מיצקייביץ' בוורשה, תיאטרון הקרון - הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות, עיריית ירושלים, תיאטרון החאן בירושלים, המעבדה בירושלים
בשיתוף: המכון הפולני בתל אביב

תיאטרון
המחזה 'תיבת-נגינה' של תיאטרון האנימציה מפוזנן בפסטיבל לתיאטרון בובות בירושלים

2008-08-11 21:30
ירושלים
2008-08-12 21:30
ירושלים
2008-08-13 21:00
ירושלים

מתוך: http://www.poland-israel.org/event/?lang=he&wid=91

אתם מוזמנים לשלוח תגובות, לאחר הצפייה בהצגה.

אין תגובות: