יום שבת, 14 ביוני 2008

מאריה קארי - "מיוזיק בוקס"

זמרים מפורסמים עושים שימוש ב"תיבת נגינה" בתיאור יצירתם וליצירת אווירה רומנטית -
השיר "מיוזיק בוקס", שיר פופ רומנטי משנות ה90 מתחיל בצלילים של תיבת נגינה.

לצפיה בקליפ של מאריה קארי - מיוזיק בוקס
http://www.youtube.com/watch?v=ezOypfiOpnc

קטעים מתוך: האתר הישראלי למאריה קארי 2005-2003 :
וכך, אחרי התגובות המפרגנות למופע האנפלאגד שלה ב 92', מאריה החלה לעבוד על אלבום האולפן השלישי שלה "מיוזיק בוקס". שותפיה לעשיית האלבום נשארו אלו שעבדו איתה על "רגשות": וולטר אפאנסייף על הבלדות, וקליבילס וקול על הלהיטים הקצביים והפאנקיים. נראה שכל מי שהיה שותף לעבודה עשה את הכל! כדי שהאלבום הזה יהיה להיט: הבלדות היוו את החלק הדומיננטי באלבום, שכל אחת מהן כמעט נשמעה מהאזנות ראשוניות בעלת פוטנציאל להצלחה. בלדות מלודרמטיות ומלאות עוצמה קולית של מאריה שממש השתוקקה לתת 150 אחוז מעצמה ולהראות מי ה-דיווה האמיתית בבית.
עוד השתתפו באלבום ותרמו מכשרונן: האחיות קלי ושנראה פרייס, ומלוני דניאלס - שלוש זמרות נפלאות שהופיעו עם מאריה עוד במופע האנפלאגד בשנת 1992 והפכו לחלק בלתי נפרד ממספר אלבומים של מאריה.

כשהתפנתה מהחתונה המתוקשרת, החלה להתכונן לקראת צאת הסינגל הראשון מתוך "מיוזיק בוקס": "Dreamlover". "מאהב חלומי" יצא לרדיו בקיץ 93' והפך ללהיט מיידי בתחנות הרדיו בארה"ב. שיר פופ קליל מתוק ומושלם , עליו עבדה עם המפיק דיוויד הול עם וולטר אפאנסייף, וביטא את מנעד קולה הייחודי השיר זכה להצלחה גדולה בעולם: הוא שהה 8 שבועות בפסגת המצעד האמריקאי, והגיע למקום הראשון גם ב-קנדה, ניו זילנד, ברזיל וסינגפור. בבריטניה ובישראל הצליח להתברג בעשרת הגדולים.

כעת הגיע העת להוציא את האלבום השלם. "מיוזיק בוקס" הפך ללהיט גדול עם יציאתו לשוק. הוא אומנם נכנס 'רק' למקום השני במצעד האלבומים, האלבום טיפס לפסגת מצעד האלבומים בכריסמס 93' ושהה בה 8 שבועות (לא ברציפות).
אחת המשימות החשובות שעמדו בפני מאריה באלבום זה, היה לנסות לחדור לשוק האירופאי בצורה חזקה יותר, ועם "מיוזיק בוקס" זה סוף-סוף קרה לה. האלבום נכנס למקום הראשון במצעד האלבומים הבריטי וזכה להצלחה בכל רחבי אירופה עם צאתו.
http://213.8.106.62/mc/2003september.htm

אין תגובות: