יום רביעי, 14 במאי 2008

תיבת נגינה שיר אשיר בגשם Singing in the rain



התמונות בסרטון הן מפליקר ובאדיבות:
JulioTX
Goldemberg Fonseca
MildlyDiverting
silvia di natale'S
melop

שיר אשיר בגשם


שם הסרט במקור: Singin' in the Rain
בימוי: סטנלי דונן
ג'ין קלי
הפקה: ארתור פריד
תסריט: בטי קומדן
אדולף גרין
שחקנים ראשיים: ג'ין קלי
דונלד או'קונור
דבי ריינולדס
ג'ין האגן
מוזיקה: ארתור פריד
חברת הפצה: MGM
תאריך יציאה לאקרנים: 27 במרץ 1952
משך הקרנה: 103 דקות
שפת הסרט: אנגלית
תקציב: $2,540,800
פרסים: מועמד לשני פרסי אוסקר

שיר אשיר בגשם (Singin' in the Rain) הוא סרט מוזיקלי משנת 1952, אשר ביימו ג'ין קלי וסטנלי דונן. קלי אף משחק בתפקיד הראשי בסרט, לצד דונלד או'קונור ודבי ריינולדס.

עלילת הסרט
פרטי עלילה ("ספוילרים") מופיעים בהמשך.

דון לוקווד (ג'ין קלי) הוא כוכב ראינוע אשר התחיל את דרכו כמוזיקאי, רקדן ואיש פעלולים. ברוב סרטיו משחק לוקווד לצידה של לינה למונט (ג'ין האגן), וכחלק מיחסי הציבור של אולפן הסרטים שלהם, מסופר במדורי רכילות בעיתונים על רומן פיקטיבי ביניהם. למעשה, דון אינו סובל את לינה, אך זו מאמינה כי באמת יש ביניהם רומן.

לאחר הצלחת הסרט זמר הג'אז, אחד הסרטים המדברים הראשונים, מחליט מנהל האולפן ר.פ. סימפסון (מילר מיצ'ל) כי אין ברירה אלא להפיק את סרטם הבא, "הפרש הלוחם", כסרט מדבר. שילובו של קול בסרט גורם לבעיות רבות, אשר בראשן קולה הצורמני של לינה.

לאחר הקרנת הנסיון הכושלת, מציע קוזמו בראון (דונלד או'קונור), חברו הטוב של דון, כי את הקול של דמותה של לינה תדובב השחקנית הצעירה קת'י סלדן (דבי ריינולדס), בה דון מאוהב. השלושה משכנעים את ר.פ. לשנות את "הפרש הלוחם" לקומדיה המוזיקלית "הפרש המחולל". כאשר לינה מגלה כי קולה בסרט מדובב, היא כועסת ומנסה למנוע את הרומן בין דון לקת'י. היא סוחטת את ר.פ. כך שקת'י תמשיך לדובב את קולה בסרטים הבאים, ללא קרדיט. קת'י נאלצת להסכים, מאחר והיא תחת חוזה.

לאחר הצגת הבכורה המוצלחת של הסרט, מבקש הקהל מלינה לשיר. כאשר קת'י שרה מאחורי פרגוד בעוד לינה מניעה את שפתיה על הבמה, מרימים דון, קוזמו ור.פ. את הפרגוד, וכך מתגלה האישה האמיתית מאחורי קולה של לינה


פסקול הסרט
את מוזיקת הרקע של הסרט הלחין ארתור פריד, אשר גם היה מפיק הסרט. פריד אף הלחין את רוב השירים בסרט, למילותיו של נסיו הרב בראון. כמעט כל השירים בסרט, לרבות שיר הנושא, הם למעשה חידושים של שירים מסרטים ישנים יותר, משנותיו הראשונות של הקולנוע:

שיר הנושא הופיע לפני:
"Singin' in the Rain" - מתוך הסרט "סקירת הוליווד של 1929" (1929)

אחת מכרזות הסרט, בה נראה ג'ין קלי שר את שיר הנושא של הסרט. הסרט זכה להצלחה מזערית בשנת צאתו, עם הכנסות של כ- 120,000 דולר בלבד בארצות הברית. הוא היה מועמד לשני פרסי אוסקר, על מוזיקה (המועמד היה לני הייטון, המנהל המוזיקלי), ועל שחקנית משנה (ג'ין האגן), אך לא זכה באף אחד מהם. בטקס גלובוס הזהב, זכה דונלד או'קונור בפרס השחקן הטוב ביותר בסרט מוזיקלי.

עם זאת, הסרט זכה בעיקר לביקורות חיוביות, אשר שיבחו את עלילתו המשעשעת, את השירים המשובחים ואת הכוריאוגרפיה המושקעת. בשנת 1998, בחר מכון הסרטים האמריקני בסרט כסרט העירי הטוב ביותר אי פעם. בשנת 2004 בחר המכון את שיר הנושא של הסרט כשיר השלישי הטוב ביותר בהיסטוריית הקולנוע, ובשנת 2006 זכה הסרט מהמכון לתואר הסרט המוזיקלי הטוב ביותר בהיסטוריה. הסרט נמצא באופן קבוע ברשימת "250 הגדולים" של אתר IMDb, המבוססת על דירוג גולשי האתר. זהו גם הסרט המוזיקלי עם הציון הגבוה ביותר באתר.


אזכורים בסרטים אחרים
הסרט זכה לאזכורים רבים בסרטים אחרים, כולל פארודיות לא מעטות.[8] רוב האזכורים והפרודיות היו של שיר הנושא של הסרט, עם ריקודו המפורסם של ג'ין קלי. אחד המפורסמים ביותר שבהם הוא בסרטו של סטנלי קובריק "תפוז מכני", בו שר אלכס את השיר בסצינות שונות בסרט. אזכור נוסף היה בסרטו של אלפרד היצ'קוק "מזימות בינלאומיות", בו מזמזם את השיר קרי גרנט בעודו מעמיד פנים שהוא מתקלח. בסרט לאון, בחיקוי של ג'ין קלי, שרה נטלי פורטמן הצעירה את השיר.

חלק ממילות השיר מפאת זכויות יוצרים
ARTIST: Herb Brown and Arthur Freed
TITLE: Singing in the Rain
Lyrics and Chords


I'm singing in the rain
Just singing in the rain
What a glorious feeling
I'm happy again

/ G - - - / / / D7 - - - /


...

I'll walk down the lane
With a happy refrain
'Cause I'm singing
Just singing in the rain

http ://www.guntheranderson.com/v/data/singing0.htm


youtube:



באדיבות FloraSiami מYou Tube

אין תגובות: